keskiviikko 25. marraskuuta 2015

25.11 - Uusi-Seelanti: Autolla Hanmer Springs - Christchurch

Rosie's B&B tarjosi mahtavan aamupalan. Oli mm. croissantteja sekä yllättäen kinkkua ja juustoa paahtoleivän päälle. Täällä Uudessa-Seelannissa kun on pääasiassa aina ollut vain voinappeja ja marmeladivalikoima. Ajoimme suoraan pysähtymättä Christchurchiin ja lähelle Blokart eli purjekärry-ajelupaikkaa, jollaisen olimme varanneet tarjoussivustolta. Olimme ajoissa, joten kävimme vielä viimeisen kerran rannalla tällä reissulla. Osuimme New Brightonin pitkälle laiturille ja rannalle. Sää oli lämpenemässä nopeasti noin +25:een asteeseen.

New Brightonin laituri ja ranta

New Brightonin ranta

New Brightonin rannalla simpukka

Blokartissa olimme kahdestaan ajelemassa. Ohjaajat opastivat käytössä ja sitten saimme kierrellä hiekalla rataa vapaasti. Nopeasti oli sujut purjeen käytössä; jotain samaa kuin purjehduksessakin. Tuuli oli noin 4 m/s. Ajelu oli hauskaa ja puoli tuntia meni nopeasti.

Blokart-ajelua

Lähdimme etsimään majoitustamme eli Guest Housea Burnside-kaupunginosasta, jonka varasimme muutama päivä aiemmin booking.comista. Ketään ei ollut kotona heti kahden aikaan, mutta ulkona oli puhelinnumero sitä varten. Lopulta pääsimme huoneeseemme ohjeiden avulla. Tyhjensimme auton ja lähdimme etsimään syötävää sekä palauttamaan autoa Spaceshipille. Löysimme meksikolaisen Pepe's-ravintolan, jossa sai täytetyt tortillat. Ne rakennettiin suoraan tiskin takana kuten patongit Subwayssa. Sitten palautimme auton ja kävelimme majapaikkaan. Hyvä sijainti majoitukselle.

Huomenna on hyvin aikainen nousu. Kävelemme alle kahden kilometrin matkan lentokentälle. Lennämme Sydneyyn, jossa vaihdamme muutaman tunnin odotuksen jälkeen konetta ja lennämme Singaporeen. Siellä olemme perillä Singaporen aikaan noin puoli viideltä illalla. Meillä on sama hotelli kuin mennessäkin.

Olimme täällä Uudessa-Seelannissa yhteensä 21 yötä. Heti toisena reissupäivänä haimme Spaceshipistä campervanin, jonka sitten palautimme edellisenä päivänä ennen lähtöä. Nukuimme campervanissa 8 yötä, 7 yötä motelleissa/hotelleissa, 3 yötä B&B:ssa, 2 yötä Airbnb:ssä sekä yhden yön laivassa. Etukäteen olimme varanneet ainoastaan ensimmäisen yön Christchurchissa, muut yöt valikoituivat matkamme edetessä.

Ajokilometrejä kertyi 4358 km.

Alla on kartta, johon piirsin kynällä ajetun matkamme etelä-saarella jos siitä saa selvää. Mitä tahansa blogini kuvaa klikkaamalla sen saa isommaksi.