tiistai 3. marraskuuta 2015

3.11 - Australia: 2. päivä Sydneyssä

Aamulla sataa tihuutti vettä. Puimme vedenpitävät takit ja shotsit jalkaan lämpimään aamuun. Ostimme pientä aamupalaa juna-aseman kojusta ja latasimme automaatista rahaa matkakortille. Ajelimme junalla The Rocks-alueelle eli "perustuksille", josta löytyi yksi vanha talo Cadman's Cottage ja muita pieniä kaupparakennuksia vieri vieressä, kuten näkyi muissakin Australian kylissä ajomatkamme aikana.

Cadman's Cottage

Kaupunkinäkymää The Rocks-alueella

Kävelimme Harbour Bridgen päästä päähän toiseen suuntaan ja tulimme junalla takaisin. Sillalta sai hienoja kuvia oopperatalosta. Nämä kaksi nähtävyyttä selvästi pomppaavat silmille täällä ollessa.

Harbour Bridge

Sydney Opera House ja rantanäkymää

Sydney Opera House

Jatkoimme ratikalla Chinatowniin. Kävimme syömässä kiinalaista lounasta. Paddy's Markets kauppa-alue olikin kiinni tänään.

Tutustuimme Darling Harbouriin eli sataman alueeseen. Vietimme pari tuntia sateista säätä paossa merimuseossa, jossa oli kattavia näyttelyitä Australian löytämisestä sekä asuttamisesta ja yleisesti veteen liittyviä urheilulajeja, mm. ensimmäisen maailmanympäri-naispurjehtijan 37 jalkainen purjevene.

Darling Harbour

Merimuseossa

Tänään on Melbourne Cup-päivä, eli laukkakisat, jolloin todella moni paikallinen on ulkona juhlimassa upeissa vaatteissa ja katsomassa näytöiltä suoraa lähetystä kisasta. Pääsimme näkemään, kuinka laukkakisat voitti ensimmäistä kertaa naisjockey.

Lähdimme kävelemään kohti oopperataloa, jonka kiersimme tihkusateessa ympäri. Pääsimme sisäänkin, mutta vain matkamuistomyymälään ja lipunmyyntiin. Oopperatalolta sai vuorostaan hyviä kuvia sillasta.

Harbour Bridge

Sydney Opera House

Sydney Opera House ja Harbour Bridge takana

Päivä alkoi olla pulkassa, ja kävelimme hotellille Botanic Gardensin läpi ihastellen puita ja lintuja. Kurkkasimme St. Mary's Cathedralin sisälle messun aikana. Poikakuoro lauloi ja pappi puhui. (Sisällä ei saanut valokuvata.)