lauantai 14. marraskuuta 2015

14.11 - Uusi-Seelanti: Doubtful Sound retki yön yli jatkuu sekä autolla Te Anau - Gore

Aamulla satoi vettä. Vuonoilla sataakin noin 200 päivää vuodessa. Oli oikeastaan hauskaa, että satoi, niin näimme useita ohuita korkeita vesiputouksia pitkin jyrkkiä rinteitä. Kävimme nostamassa hummeripyydykset aamupalan jälkeen, ja saaliiksi tuli noin 20 hummeria. Osan kippari päästi takaisin mereen, koska niitä oli liikaa. Nyt oli uusille vieraille lounaaksi tuoretta hummeria.

Doubtful Sound

Hummereita pyydyksessä

Puksuttelimme takaisin laituriin noin kymmenen aikoihin ja aloitimme bussikyydin, sitten laivakyydin Manapouriin ja vielä minibussikyydin takaisin Te Anauhun, jossa olimme yhden maissa.

Söimme kevyttä lounasta Te Anaussa, jonka jälkeen ajoimme Goreen maalaismaisemassa. Perillä valitsimme Riverlea-motellin. Pesimme pyykkiä, kävimme kaupassa ja teimme ruokaa motellihuoneessa.

Kännykkäni näyttää taas toimivan ja lataavankin normaalisti, kun mieheni teki välimuistin tyhjennyksen.