torstai 5. marraskuuta 2015

4.11 - Australia: 3. päivä Sydneyssä

Heräsimme samanlaiseen pilviseen ja tihkuiseen aamuun, joten päätimme viettää hetken hotellissa pistämällä pyykit pyörimään pyykkituvassa. Söimme illalla ostetun aamupalan huoneessa. Sitten pääsimme liikkeelle. Pikaisen parturikäynnin ja hotellissa piipahtamisen jälkeen kävimme uudestaan Chinatownissa ja tänään auki olevassa Paddy's marketissa kiertelemässä kojujen välissä. Mitään ei kuitenkaan tarttunut mukaan.

Chinatown

Paddy's market

Maistoimme lounaaksi Cirqular Quayllä Hungry Jacksin hampurilaisateriat ja odottelimme sopivaa lauttaa. Yhdellä lautalla pääsimme Darling Harbouriin, jossa vaihdoimme toiseen, joka oli nopeampi katamaraani. Ajattelimme mennä Parramattaan asti, koska sitä Serge-isäntämme suositteli. Matka kulki Cockatoo Islandin kautta, jossa jäimme pois lautasta. Kiertelimme noin tunnin verran saarta, joka on toiminut sekä vankilana että laivanrakennus-telakkana. Ihmisiä ei ollut sateisella saarella montaa. Saimme rauhassa tutustua museoon, jossa oli tietoa ja valokuvia saaren menneistä ajoista.

Harbour Bridge lautalta kuvattuna

Darling Harbourin lautta-asemalla

Näkymää mereltä Sydneyn kaupunkiin

Cockatoo Island

Cockatoo Islandin museo

Sitten jatkoimme vielä lautalla pidemmälle kohti Parramattaa. Pian huomasimme Opalin sovelluksella, että se lautta, jolla sinne olimme matkaamassa, olikin päivän viimeinen, ja matkakin olisi kestänyt perille vielä reilu puoli tuntia, niin jäimme lautasta Sydneyn Olympic Parkissa ja vaihdoimme pian lauttaa takaisin keskustaan. Olympiapuistossa oli rakennustyömaa edessä, niin että mistään vuoden 2000 olympialaisten rakennuksista ei nähnyt vilaustakaan.

Palasimme hotellille ja nopean suihkun jälkeen menimme syömään viimeisen illallisen Australiassa The Canopy-ravintolaan, johon hotellilla oli diili. Sitten huoneeseen ja pakkaamaan. Aamulla heräämme ajoissa hotellin aamupalalle ja lähdemme lentokentälle junalla ja kohti Christchurchia Uuteen-Seelantiin.