keskiviikko 28. lokakuuta 2015

27.10 - Australia: Autolla Eden - Tuross Head

Näimme valaita ja delfiinejä :) Aamulla haimme aamupalaa kaupasta ja ajoimme katsomaan kaupungin eteläkärkeen sekä vielä Bass Streetin päähän näköalatasanteille. Kaukana näkyvät suihkut sekä mustat katoavat kohdat meressä olivat valaita. Muutama nähtiin ja sitten rannalle tuli lähelle pieni parvi delfiinejä. Valaista ei ehtinyt saada kuvaa ja olivat tosiaan kaukana. Näimme myös lentäviä pelikaaneja.

Edenin delfiinit

Edenin pelikaanit

Infosta karttoja mukaan ja matkaan. Lähes heti rannalla oli The Pinnacles, jossa oli lyhyt kierros katsomaan kallioseimämää, jossa valkoinen alaosa oli hiekkakiveä ja punainen yläosa saanut värinsä rautaoksidista.

The Pinnacles

Sitten poikkesimme Pambulassa rannalle, koska jossain luki siellä olevan kenguruita. Ei näkynyt, mutta suojainen oli poukama joen vieressä.

Pambulan ranta

Ajoimme Merimbulasta maisematietä Tathraan ja siitä takaisin päätielle Begaa kohti. Täällä olisi ollut Mimosa Rocks National Parks, mutta täynnä sorateitä, niin jätimme ne väliin.

Lähdimme Bermaguihin, jossa söimme kahden jälkeen lounaaksi fish and shipsit sataman kahvilassa. Kartassa luki Blue Pools, jota kävimme katsomassa; se oli uima-allas meren vieressä, osittain ihmisen muovaama.

Bermaguin satama

Bermaguin Blue pools

Ajoimma sivutietä pienten kyläpahasten Tilba Tilban ja Central Tilban läpi Naroomaan. Kartassa oli Glasshouse Rock, joka löytyi hautausmaan kulmalta. Jos olisi kävellyt lähemmäs rannalla, olisi löytynyt pari erikoisen värikästä kiveä (tarkistin asian jälkikäteen). Kartassa lukevan Bar Rock Lookoutin alla taas oli Australia Rock, jossa oli Australian kartan muotoinen aukko kivessä.

Bar Rock Lookout

Australia Rock

Oli aika keksiä yöpaikka, joten käännyimme Tuross Headille rantaan päin, koska mainostivat leirintäaluetta aivan rannalla. Kävimme katsomassa paikkaa ja saimme todellakin paikan aivan rannan tuntumasta.