tiistai 6. lokakuuta 2015

6.10 - Singapore: 1. päivä Singaporessa

Illalla kävimme syömässä hotellin ravintolassa Modestossa täytetyt leipäannokset ennen nukkumaan menoa. Yö tuli nukuttua melko huonosti aikaeron takia.

Aamulla heräsimme aikaisin ja lähdimme etsimään aamupalaa läheltä hotellia kauppakeskusten kadulta Orchard roadilta. Olimme liian aikaisin liikkeellä, koska saimme kiertää melkein tunnin, kun vasta kahdeksan aikoihin aukesivat ensimmäiset kahvilat. Hetken etsimme houkuttelevaa paikkaa ja jäimme Costa Coffeen pöytään syömään täytetyt croissantit ja sandwichit. Mietimme hetken hotellin aamupalatarjontaa, joka ei siis kuulu hotellin hintaan, mutta päätimme kokeilla jotain muuta kuitenkin.

Ulkona oli heti aamusta kuumaa kuin kasvihuoneessa, sekä epäterveellistä ja ikävää savusumua Indonesian metsäpaloista, joten yritimme mahdollisimman paljon olla sisätiloissa. Sisätiloissa ja metrotunneleissa oli kaiken lisäksi mukavan viileätä. Pian nappasimme matkaevääksi pari mehupulloa 7eleven-kaupasta helpottamaan kuumuutta ja runsasta kävelemistä. Menimme metroasemalle Orchardille lipunmyyntipisteeseen ostamaan Tourist Cardit vapaaseen liikkumiseen kaikilla kulkuvälineillä. Samantien hyppäsimme metroon ja suuntasimme Marina Bay Sandsiin eli katsomaan kuuluisaa kolmen rakennuksen hotellikompleksia läheltä.

Kävimme The Shoppes of the Marina Bay Sands-keskuksessa sisällä viilentymässä kalliiden kauppojen ulkopuolella sekä kattotasanteella ottamassa valokuvia.
Maailmanpyörä Singapore Flyer oli lähellä sekä Art and Science-museon upea rakennus sekä jännä Helix Bridge-silta. Gardens by the bay eli puisto jäi nyt väliin. Ehkä paluumatkalla sitten.

Piipahdimme metrolla Chinatownin sekä Clarke Quayn asemilla ulkona, mutta oli niin kuuma sekä huono ilma joten jatkoimme pienen Casa Italian vanillagelato-annoksen jälkeen lähemmäksi hotellia. Kävimme syömässä herkulliset pienet pitsapalat Da Paolo Gastronomiassa ja kiipesimme takaisin ylämäkeen hotelliimme.

Olemme nyt hotellissa pienellä lepuuttelutauolla, kun kello tulee kohta kolme. Ulkona alkoi juuri satamaan vettä ja ukkonenkin jyrähti.